· 

Logo voor je lustrum

De communicatie rondom een jubileum of lustrum verdient een eigen huisstijl en een eigen logo. Zo haal je qua branding meer uit je eigen feestje.

Organisaties die een lustrum of jubileum te vieren hebben, beginnen soms al jaren van tevoren met de voorbereidingen. Zeker bij grote momenten als het 50, 75 en 100-jarige bestaan. Dan vinden er vaak verschillende activiteiten plaats, allemaal onder de noemer van het zoveel jarige bestaan. 

 

Het benoemen van een lustrumcommissie is vaak de eerste stap. En na een oriëntatiefase komen de eerste contouren voor de viering van zo'n lustrum. Bijvoorbeeld ideeën rondom het thema, rondom evenementen, rondom een jubileumboek of een digitale, multimediale longread over het verleden, heden en de toekomst.

 

 

eigen logo en eigen huisstijl

Wat dan enorm helpt is een herkenbare huisstijl inclusief een logo, speciaal ontwikkeld voor de communicatie rondom de activiteiten. Dat geeft meer identiteit aan de festiviteiten. Zo'n project-logo en project-huisstijl markeert een jubileum meer dan wanneer je dat via de reguliere communicatie laat lopen. Dat is leuker voor de eigen medewerkers en geeft ook extra cachet naar je klanten en relaties toe. 

Heb je feedback, aanvullingen, vragen of adviezen bij deze blog? Laat het mij weten. 

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Reactie schrijven

Commentaren: 0