Publiciteit

Online brochure maken
Publiciteit · 29. april 2019
Brochures zijn er in twee soorten: corporate brochures en product brochures. Ze maken onderdeel uit van het acquisitietraject en de buyer journey. Online werken ze prima voor je vindbaarheid (SEO).

Hoe beïnvloeden organisaties politici (1)? De lobby
Publiciteit · 09. juni 2018
Wat doe je als je wél aan de knoppen wilt draaien, maar geen staatsgreep wilt plegen of politici wilt omkopen? Precies: lobbyen! In de praktijk noem je dat dan 'adviseren'. Deze blog gaat over beïnvloeding.

Position paper maken (4): spinning, framing en narratief.
Publiciteit · 08. juni 2018
Bij een position paper komt meer kijken dan het formuleren van de boodschap alleen. Je zult je position paper ook 'in moeten steken'. Dat heet 'spinning'. En in het publieke debat zul je te maken krijgen met een begrip als 'framing'. Dan is het goed om vast te houden aan je eigen verhaal. En dat is het derde begrip: het narratief. Deel 4 van 'Hoe maak je een position paper'.

Position paper maken (1); wat is een position paper?
Publiciteit · 07. juni 2018
Met een position paper probeert een organisatie of een professional om beleidsmakers, een specifieke doelgroep of de publieke opinie te beïnvloeden. Centraal staan begrippen als overtuigingskracht, stijl van argumenteren en verbeelding.

12 Succesfactoren van influencer marketing en kan expertise-marketing daar dan wat van leren?
Publiciteit · 15. september 2017
De groei van influencer marketing is nauwelijks bij te benen. Alle productmerken doen het of kijken er naar. Influencer marketing draait om editorials in plaats van advertorials. Dat is het storytelling-element. Wat zijn de succesfactoren? En is het ook iets voor expertise-marketing?

Publiciteit · 20. augustus 2017
De communicatie rondom een jubileum of lustrum verdient een eigen huisstijl en een eigen logo. Zo haal je qua branding meer uit je eigen feestje.

11 Storytelling-technieken om je communicatie  te verbeteren
Publiciteit · 16. augustus 2017
Elf verhaal-technieken uit de wereld van storytelling om je communicatie te verbeteren.

Jubileumboek maken (1); vergeet de toekomst niet
Publiciteit · 14. april 2017
Jubileumboek maken. Het verleden informeert de toekomst. Hoe maak je een jubileumboek?

Jubileumboek maken (4); publiciteit
Publiciteit · 08. april 2017
Jubileumboeken worden doorgaans als relatiegeschenk in controlled circulation verspreid. Maar dat sluit niet uit dat je er ook een publieksuitgave van maakt. Elk jubileumboek heeft baat bij publiciteit op radio en televisie, online en in kranten en (vak)tijdschriften. Hoe genereer je publiciteit voor je jubileumboek?

Wat is het verschil tussen influencer marketing en affliate marketing?
Publiciteit · 18. maart 2017
Influencer marketing is de snelst groeiende marketingstrategie. De kunst is natuurlijk om je merk te koppelen aan de juiste influencer. Dan is de merkfit het grootst. Met digitale marktplaatsen als LinkPizza en Hulc wordt dat heel gemakkelijk gemaakt. Hoe werkt het?

Meer weergeven