Strategie

Strategie · 27. augustus 2019
Weten wat er op je afkomt en hoe je daar op kunt inspelen of anticiperen. Dat is kort gezegd wat issue management is. Het wordt ook wel verward met reputatiemanagement. Maar issues komen van buitenaf, je reputatie komt in het geding door 'iets' van binnenuit. Bijvoorbeeld omdat je niet voorbereid bent op beleid dat naar aanleiding van een issue is geformuleerd. Hoe laat je je niet verrassen?
Strategie · 12. juli 2019
In onze workshop storytelling voor leiderschapsteams werken we aan focus, afstemming en overeenstemming bij thema's als identiteit, cultuur, missie, visie, strategie, verandering, imago, reputatie en positionering.
Strategie · 09. april 2019
Communicatieadviseurs vragen tegenwoordig wel uit, maar niet door. Ze hebben teveel de neiging om mee te gaan in het verhaal dat hun voorgeschoteld wordt. En dan heb je nauwelijks nog toegevoegde waarde.
Strategie · 19. december 2018
Verandering is communicatie. En communicatie bij verandering begint met het verhaal van de leider. Liefst een persoonlijk verhaal over zijn/haar motivatie voor de verandering. Vervolgens deel je binnen die 'raamvertelling' en per fase de motiverende en inspirerende verhalen van je eigen mensen. Zo wakker je het vuurtje van de verandering aan.
Strategie · 22. november 2018
Nestgeur is het belangrijkste van de Corporate Story. Je wilt herkenbaar zijn. Authentiek. Onderscheidend. Daarom: een corporate story schrijf je niet, maar laat zich schrijven. Het is een kwestie van ont-wikkelen. Hoe maak je een corporate story?
Strategie · 15. november 2018
Hoe betrek je als bestuur of leiding op het juiste moment medewerkers bij het veranderingsproces? Wat is dat juiste moment?
Strategie · 07. juni 2018
Met een position paper probeert een organisatie politici, adviserende colleges, de media of bestuurlijke gremia te overtuigen van c.q. te interesseren voor het eigen standpunt. Hoe maak je een position paper?
Strategie · 15. september 2017
De groei van inluencer marketing is nauwelijks bij te benen. Alle merken doen het of kijken er naar. Wat zijn de succesfactoren?
Strategie · 07. september 2017
Je wilt als marketing- en communicatieafdeling weten waar je mee bezig bent. En een plan geeft dan houvast. Hoe maak je een goed communicatieplan?
Strategie · 16. augustus 2017
Waarom maak je klantprofielen of buyer persona's? Hoe? En wat doe je ermee?

Meer weergeven