· 

Jezelf presenteren? Zo werkt personal branding

Onze profielen worden gemaakt in een micro-website die je makkelijk kunt delen en die ook heel makkelijk deelbaar is door anderen. Zo doet je profiel zijn werk, terwijl jij aan het werk bent. Mooi toch?

'Who you are speaks so loudly, I can't hear what you're saying.'

Ralph Waldo Emerson

Als jij je verhaal niet vertelt, ben je afhankelijk van de verhalen van anderen over jou. En dan kun je maar beter zelf je eigen verhaal vertellen. Bijvoorbeeld bij offertes, in (elevator) pitches, op je website of op social media, bij presentaties of tijdens het netwerken. Kwestie van personal branding. Dan is het wel zo prettig als je een goed verhaal hebt dat bij potentiële opdrachtgevers blijft hangen. 

Wat is een professioneel profiel?

Een professioneel profiel is een professionele schets van jou in je werk/onderneming. Het kleurt gegevens in over scholing, werkervaring, competenties, potenties en ambities. Het portret belicht de raakvlakken tussen persoonlijkheidseigenschappen, werkervaring, levenslessen, competenties, potenties en ambities en is helemaal geschreven vanuit het perspectief van je werkgever, opdrachtgever of klant. Het portret kan worden aangevuld met een overzichtelijk CV, met referenties en met voorbeeldprojecten. Maar je kunt ook heel gemakkelijk video's, audio-bestanden, PDF's, whitepapers of ebooks embedden.

WAT LEVERT personal branding JE OP?

Heel simpel: meer opdrachten en precies de opdrachten die je zoekt. Dat horen wij ook van opdrachtgevers en van search-bureaus. Niet voor niets laten Hans Langeveld en Jos Hessels van The Leadership Advisory door ons hun profielen maken. Deze professionele en persoonlijke presentatie van jezelf kun je heel gemakkelijk delen en wordt ook digitaal goed gevonden en zonder jouw tussenkomst ook weer gedeeld. Bovendien ben je met je profiel als het ware meteen met je potentiële klant/opdrachtgever in gesprek. Dat is een voorsprong op de concurrentie die zich terugbetaalt. 

'Wie wil opvallen, moet aandacht trekken'

WAT ZIJN DE VOORDELEN VAN personal branding?

  • Uitstekende SEO. Onze profielen worden goed door Google gevonden. 
  • Helemaal toegesneden op jouw opdrachtgevers.
  • Responsive design, dus goed leesbaar op mobiel, tablet en desktop.
  • Gemakkelijk te embedden in je website.
  • In te zetten als handtekening onder je email.
  • Gemakkelijk deelbaar via email en Linkedin. 
  • Voeg je profiel toe aan elke blog die je publiceert.
  • Makkelijk om video's, audio-bestanden, PDF's, whitepapers of ebooks in je profiel te embedden. 
  • In een professioneel online profiel is een volledig interactieve contactkaart ingebouwd, die bezoekers maar hoeven aan te klikken om je te bellen, te mailen, een afspraak in te plannen, je website te bezoeken etc.
  • Professionele en eigentijdse vormgeving.
  • Uiteraard maken wij je profiel op in je huiskleuren en met je logo. 
  • Je professionele profiel is een levend document. Nieuwe opdrachten, nieuwe portfolio etc. kunnen in je profiel bijgewerkt worden. 

'Ja, je bent steengoed in je vak; maar hoe vertel je dat?' 

KOMT personal branding NIET OVER ALS BORSTKLOPPERIJ?

Dat is een vraag die we vaak horen. Borstklopperij is totaal niet effectief. Het gaat om de beste versie van jezelf. Daar is niks mis mee. Maar het is ook meteen het grootste misverstand dat een profiel over jezelf zou gaan. Ja, het gaat weliswaar over jou, maar alleen en voor zover dat voor een opdrachtgever van belang is. Dat maakt dat je het ongegeneerd over jezelf mag hebben, zolang dat een opdrachtgever maar voor je wint. En die zit heus niet te wachten op egotripperij. Vertellen over je blauwe plekken werkt veel beter.

professionele organisaties

Dit format werkt ook heel goed voor professionele organisaties. We maken alle profielen op in je huisstijl, met je logo en alle contactgegevens van je organisatie. We linken alle profielen aan elkaar. Dat heeft een enorm effect op de vindbaarheid. Een partner die onverwachts vertrekt, kan niets met het profiel, omdat er alleen het logo, de naam en de contactgegevens van de organisatie in staan. Kijk hier voor een verdere uitleg over corporate branding by personal branding.

corporate branding by personal branding

personal branding en professional branding
Lees ook: Corporate branding by personal branding; hoe je met je professionals in je eigen huisstijl je corporate profiel kunt versterken.
Online brochure maken
Onze micro-websites werken ook heel goed als online brochure. Klik op het beeld.
Personal branding
Personal branding Hans Langeveld in de huisstijl van TheLeadershipAdvisory
Jos Hessels van The Leadership Advisory storytelling
Personal branding Jos Hessels in de huisstijl van TheLeadershipAdvisory
Personal branding Simona Hollinger profiel storytelling
Personal branding voor Simona Hollinger in de eigen huisstijl
Personal branding, profiel, Marcel Sennema storytelling
Personal branding Marcel Sennema, IT architect en Change manager
personal branding Rob Schallenberg, storytelling
Personal branding voor Rob Schallenberg, consultant corporate governance
personal branding Freek Andriesse
In onze profielen kun je ook heel gemakklijk een video embedden. Kijk hier voor een voorbeeld.
personal branding Nicole Edelenbos storytelling
Personal branding Nicole Edelenbos in eigen huisstijl met eigen logo
personal branding en professional branding
Profielen hoeven ook helemaal niet zo lang te zijn. Voor de gemeente Amsterdam maken we korte profielen.
personal branding Henk Brat storytelling
Personal branding Henk Brat, ondernemingsrecht advocaat
personal branding Michelle Kurzenacker storytelling
Personal branding Michelle Kurzenacker


wil je er ook uitspringen met een micro-website?

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Reactie schrijven

Commentaren: 0