· 

Jezelf presenteren? Zo werkt personal branding

Wat je kunt en wie je bent is alleen relevant voor zover dat een klant of opdrachtgever interesseert. Daar concentreren wij ons op in het traject voor jouw profiel. Het traject is een reis in jezelf, waarbij je nog verbaast zult zijn over wat je allemaal in jezelf ontdekt. Het resultaat is de beste versie van jezelf in de vorm van een micro-website. Die kun je makkelijk delen en is ook heel makkelijk deelbaar door anderen. Zo doet je profiel zijn werk, terwijl jij aan het werk bent. Mooi toch?

'Who you are speaks so loudly, I can't hear what you're saying.'

Ralph Waldo Emerson

Wil je jezelf op de kaart zetten? Wil je een impuls geven aan je carrière? Of wil je je loopbaan juist een nieuwe draai geven? Maak dan samen met ons je online profiel. Want als jij je verhaal niet vertelt, ben je afhankelijk van de verhalen van anderen over jou. En dan kun je maar beter zelf je eigen verhaal vertellen. Bijvoorbeeld bij offertes, in (elevator) pitches, op je website of op social media, bij presentaties of tijdens het netwerken. Kwestie van personal branding. Dan is het wel zo prettig als je een goed verhaal hebt dat bij potentiële opdrachtgevers blijft hangen. 

Wat is een professioneel profiel?

Een professioneel profiel is technisch een micro-website. Inhoudelijk is het een professionele schets van jou in je werk. Het profiel kleurt gegevens in over werkervaring, competenties, potenties en ambities. Het belicht je sterktes, de raakvlakken tussen persoonlijkheidseigenschappen, werkervaring, levenslessen en ambities en is helemaal ontworpen vanuit het perspectief van je werkgever, opdrachtgever of klant. Het portret kan worden aangevuld met een CV, met referenties en met voorbeeldprojecten. Maar je kunt ook heel gemakkelijk video's, podcasts, PDF's, whitepapers of ebooks embedden.

WAT LEVERT personal branding JE OP?

Heel simpel: meer zelfkennis, meer profilering, meer exposure en meer opdrachten die precies bij je passen. Dat horen wij ook van opdrachtgevers en van search-bureaus. De micro-website kun je heel gemakkelijk delen, wordt ook digitaal goed gevonden en zonder jouw tussenkomst ook weer gedeeld. Bovendien ben je met je profiel als het ware meteen met je potentiële klant/opdrachtgever in gesprek. Dat is een voorsprong op de concurrentie die zich terugbetaalt. 

WAT ZIJN DE VOORDELEN VAN personal branding?

  • Uitstekende SEO. Onze micro-websites worden goed door Google gevonden. 
  • Helemaal toegesneden op jouw opdrachtgevers.
  • Responsive design, dus goed leesbaar op mobiel, tablet en desktop.
  • Gemakkelijk te embedden in je website.
  • In te zetten als handtekening onder je email.
  • Gemakkelijk deelbaar via email en Linkedin. 
  • Voeg je profiel toe aan elke blog die je publiceert.
  • Makkelijk om video's, audio-bestanden, PDF's, whitepapers of ebooks in je profiel te embedden. 
  • Inclusief volledig interactieve contactkaart.
  • Professionele en eigentijdse vormgeving in je huiskleuren en met je logo. 

'Ja, je bent steengoed in je vak; maar hoe vertel je dat?' 

KOMT personal branding NIET OVER ALS BORSTKLOPPERIJ?

Dat is een vraag die we vaak horen. Borstklopperij is totaal niet effectief. Het gaat om de beste versie van jezelf. Daar is niks mis mee. Maar het is ook meteen het grootste misverstand dat een profiel over jezelf zou gaan. Ja, het gaat weliswaar over jou, maar alleen en voor zover dat voor een opdrachtgever van belang is. Dat maakt dat je het ongegeneerd over jezelf mag hebben, zolang dat een opdrachtgever maar voor je wint. En die zit heus niet te wachten op egotripperij. Vertellen over je blauwe plekken werkt dan veel beter.

werkwijze

Hoe maken wij onze profielen? Dat hangt helemaal van jou af. Van je ambities, van je positionering, van wat je al hebt qua foto's, filmpjes, logo, huisstijl of ander materiaal dat in je profiel een rol zou kunnen spelen. Als we daar een duidelijker beeld bij hebben, volgt er een intake-gesprek om de focus scherper te krijgen en ontvang je van ons periodiek een specifieke vraag waar je op gaat wandelen, fietsen, fitnessen of waarop je tijdens een andere activiteit het antwoord zoekt. In een gefocust interview gaan we vervolgens samen op zoek naar de rode draad, naar je unieke pitch/propositie en naar je professionele invalshoek.Van daaruit maken we je profiel-copy voor je micro-website. Die maken we op in een design in de sfeer van je huisstijl. Na akkoord op de copy en op de opmaak, zetten we je profiel online, op je website en op je Linkedin-pagina en ontvang je een toelichting hoe je je profiel gebruikt.

professionele organisaties

Onze micro-websites werken heel goed als corporate branding voor professionele organisaties. We maken alle profielen op in de huisstijl, met je logo en alle contactgegevens van je organisatie. We linken alle profielen aan elkaar. Dat heeft een enorm effect op de vindbaarheid. Een partner die onverwachts vertrekt, kan niets met het profiel, omdat er alleen het logo, de naam en de contactgegevens van de organisatie in staan. Kijk hier voor een verdere uitleg over corporate branding by personal branding.

corporate branding by personal branding

personal branding en professional branding
Lees ook: Corporate branding by personal branding; hoe je met je professionals in je eigen huisstijl je corporate profiel kunt versterken.
Personal branding
Personal branding Hans Langeveld in de huisstijl van TheLeadershipAdvisory
Jos Hessels van The Leadership Advisory storytelling
Personal branding Jos Hessels in de huisstijl van TheLeadershipAdvisory
Personal branding Simona Hollinger profiel storytelling
Personal branding voor Simona Hollinger in de eigen huisstijl
Personal branding, profiel, Marcel Sennema storytelling
Personal branding Marcel Sennema, IT architect en Change manager
personal branding Rob Schallenberg, storytelling
Personal branding voor Rob Schallenberg, consultant corporate governance
personal branding Freek Andriesse
In onze profielen kun je ook heel gemakklijk een video embedden. Kijk hier voor een voorbeeld.
personal branding Nicole Edelenbos storytelling
Personal branding Nicole Edelenbos in eigen huisstijl met eigen logo
personal branding en professional branding
Profielen hoeven ook helemaal niet zo lang te zijn. Voor de gemeente Amsterdam maken we korte profielen.
personal branding Henk Brat storytelling
Personal branding Henk Brat, ondernemingsrecht advocaat
personal branding Michelle Kurzenacker storytelling
Personal branding Michelle Kurzenacker


Word de paradijsvogel tussen de huismussen!

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Reactie schrijven

Commentaren: 0