professionale communicatie

Samen met de professionals uit onze Creatieve Kring is DuynsteePolak een echte netwerk-organisatie. Wij denken strategisch mee als het gaat om branding, exposure, positionering, publiciteit, contentmarketing en reputatie. En we kunnen het ook uitvoeren. Dat is de kracht van professionele communicatie: advies en uitvoering dicht bij elkaar houden.

landelijke journalistiek

DuynsteePolak is een initiatief van Charlotte Polak en Bob Duynstee. Onze basis is tien jaar (1990 - 2000) landelijke journalistiek. Daar hebben we geleerd hoe je op 1001 manieren onderwerpen kunt maken en belichten, hoe je interviews voorbereidt en uitvoert en hoe je reportages maakt. Dat zijn we vanaf 1994 ook gaan doen voor overheden, professionele organisaties, kennisinstellingen, MKB-bedrijven en zelfstandige professionals. 

mediaprofessionals

Dan krijg je met boodschappen en bedoelingen te maken. En een boodschap zoekt nu eenmaal een vorm. En die vorm is minstens zo bepalend voor de boodschap als de tekst. Dus zijn we ons vanaf 1998, behalve dat schrijven, ook gaan toeleggen op het ontwikkelen en maken van jubileumboeken, vakboeken, magazines, corporate brochures, jaarverslagen en nieuwsbrieven. Zo konden we vorm en inhoud op elkaar afstemmen. Daarbij kwam de vormgevingsachtergrond van Charlotte natuurlijk mooi van pas. En we begonnen heel voorzichtig met de eerste online grassprietjes. 

communicatie en strategie

Dan is het ook logisch dat je wilt weten hoe je voor je opdrachtgever het meeste kunt betekenen. Hoe sluit een publicatie of uitgave aan bij het imago, bij de identiteit of bij de strategie? Welke mogelijkheden biedt het communicatieplan? Daarom volgde Bob van 2000 tot 2002 de opleiding Senior communicatieadviseur bij de Stichting Reclame & Marketing en van 2005 tot 2007 het curriculum Strategische Communicatie aan de UvA bij Ben Warner. Niet om het werk van communicatieadviseurs over te nemen, maar om beter mee te kunnen denken vanuit het concept en de uitvoering.

online exposure

Ondertussen volgde Charlotte met succes allerlei cursussen op het gebied van contentmarketing, bloggen, webdesign, web-applicaties, web-tools en online promotie. Dus toen vanaf 2005 internet in Nederland goed doorkwam, maakten we een vliegende start. Sindsdien ondersteunen we onze opdrachtgevers ook met online exposure en branderd content in de vorm van SEO-vriendelijk artikelen, blogs, whitepapers, nieuwsbrieven, ebooks, online brochures, professionele profielen en online presentaties. En uiteraard met websites in WordPress en Jimdo. DuynsteePolak is officieel Jimdo-expert.

het verhaal in communicatie

Daarmee werd ons werk opeens wel heel erg breed: bedrijfsjournalistiek, copywriting, ghostwriting, jubileumboeken, websites, jaarverslagen, vakboeken, webcontent... Wat deden we nou eigenlijk? Eén ding wisten we zeker: wat je niet kunt vertellen, kun je ook nooit bereiken. Bij alles wat we deden zat wel een aspect van 'het verhaal'. Maar wat was eigenlijk de rol van verhalen in organisaties? Intern en extern? Daarom zijn we ons vanaf 2007 gaan verdiepen in de toepassing van corporate storytelling in en voor organisaties. Dat hebben we gedaan aan de hand van literatuurstudie en masterclasses (o.a. bij Robert McKee en Manfred van Doorn). Zo werd 'het verhaal' de cocktailprikker door onze dienstverlening. 

Netwerkorganisatie

Op onze reis kwamen we heel wat specialisten tegen op allerlei gebied. Bij sommige daarvan zijn we prettig blijven hangen. Dat had te maken met hun vakbekwaamheid, hun bredere kijk op het werk, hun expertise op onderwerpen en hun prettige omgang. Die professionals vormen de basis van onze netwerkorganisatie, de Creatieve Kring. Een kring van  professionals, net zoals wij, met wie we kunnen lezen en schrijven en waarmee we snel en flexibel kunnen inspelen op specifieke wensen en behoeften.


Wij kunnen snel en flexibel inspelen op specifieke wensen en behoeften. Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen? Bel Bob op 06.54.222.976 of:

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.