communicatiespecialisten

Bureau van creatieve communicatiespecialisten. Dat is 1001. Wij schakelen geruisloos tussen het strategische en creatieve niveau bij  communicatieprojecten. Zo garanderen wij de minste vertaalslagen en de meeste impact van uw communicatie.

In de spreektaal staat 1001 voor 'heel veel'. Het komt van Duizend-en-een-nacht, een verzameling Arabische, Perzische, Midden-Oosterse, Indiase en Afrikaanse verhalen in de vorm van een raamvertelling. Voor ons staat 1001 voor de vele manieren waarop het verhaal in organisaties een rol speelt in de communicatie: inhoudelijk, technisch, strategisch en organisatiepsychologisch. 

journalistiek

Onze basis is tien jaar landelijke freelance journalistiek (1990 - 2000). Daar leer je pas wat het is om een verhaal te brengen. Zeker ook dankzij alle verschillende hoofdredacteuren en eindredacteuren. Dat zijn we vanaf 1994 ook gaan doen voor organisaties. Daar zat geen idee achter. Trenité Van Doorne, het destijds grootste advocatenkantoor vroeg of we hun corporate magazine wilden maken, Strukton of we hun jubileumboek wilden maken, de gemeente Amsterdam of we een nieuwsbrief konden maken enz. enz. 

mediaprofessionals

Wat dat werk anders maakte dan de publieksjournalistiek, was dat je te maken kreeg met boodschappen en bedoelingen. En dat je vorm en inhoud niet los van elkaar kunt zien. Dat doet de ontvanger immers ook niet. En dus zijn we ons vanaf 1998 gaan toeleggen op het ontwikkelen en uitvoeren van jubileumboeken, vakboeken, magazines, corporate brochures, jaarverslagen, nieuwsbrieven en weer wat later ook online brochures, online nieuwsbrieven en websites. Dankzij een groeiende creatieve kring aan vormgevers, fotografen, filmmakers, webdisigners en illustratoren. Daar kwam de vormgevingsachtergrond en de online-kennis van compagnon Charlotte mooi bij van pas. 

communicatieadviseurs

Alleen... dan is het ook logisch dat je wilt weten waar zo'n middel aan moet bijdragen. Wat is de strategie van de organisatie en hoe kan communicatie daar op inspelen? Daarom volgde Bob van 2000 tot 2002 de opleiding Senior communicatieadviseur C bij de Stichting Reclame & Marketing en van 2005 tot 2007 het curriculum Strategische Communicatie aan de UvA bij Ben Warner. En voor vragen konden we altijd terecht bij Peter Jurgens, managing partner van Boer & Croon Corporate Communications. Ondertussen volgde Charlotte allerlei online cursussen op het gebied van contentmarketing, bloggen, SEO, webdesign, web-applicaties, web-tools, inbound marketing, influencer marketing en online promotie.

ghostwriting

Naast die communicatiemiddelen kwam er iets anders bij: advies bij en ghostwriting van position papers en beleidsnota's, de redactie van adviesrapporten, het schrijven van speeches en zelfs het populariseren van de Troonrede. We werden betrokken bij communicatieplannen voor veranderingsprocessen en evalueerden in opdracht van de Amsterdamse gemeenteraad en verschillende diensten beleid en ruimtelijke en infrastructurele projecten in Amsterdam. 

storytellers

Daarmee werd ons werk wel heel erg breed. En dan komt er een moment waarop je in de spiegel kijkt en tegen jezelf zegt: Wat doen we eigenlijk? Eén ding wisten we zeker: alles wat we deden had op een of andere manier met een 'verhaal' of met het delen van verhalen te maken. Wat was eigenlijk de rol van het verhaal en van verhalen voor organisaties? Hoe meer we daar over nadachten, hoe strategischer die rol werd. We volgden vanaf 2007 diverse masterclasses Storytelling en ontwikkelden gaandeweg onze eigen zienswijze op de rol van het verhaal voor organisaties. Zo werd 'het verhaal' de cocktailprikker door onze dienstverlening.

Charlotte Polak, initiatiefnemer van DuynsteePolak en 1001.nl
Charlotte Polak
Bob Duynstee is initiatiefnemer van DuynsteePolak en 1001.nl
Bob Duynstee

Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen?

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.