Strategie · 05. november 2019
De rol van verhalen in organisaties is zwaar onderbelicht. Dan bedoelen we de rol in inhoudelijk, technisch, cultureel, strategisch en psychologisch opzicht. Daardoor ontwikkelen organisaties zich niet alleen sub-optimaal, ze komen ook minder goed uit de verf. Het verlies in termen van communicatiekracht is nauwelijks te becijferen. Met onze workshop storytelling maak je het beste begin om de kracht van verhalen te gebruiken.
Strategie · 03. november 2019
Hoe verander je je organisatie? Eén ding is zeker: niet en nooit met instrumentele communicatie. Maar hoe dan wel? Door het voeren van een corporate conversatie; het uitwisselen van interpretaties en her-interpretaties van context en situatie.
Creatie · 05. oktober 2019
Een slogan doemt op uit de mist. Een pond poëzie, een snufje ritme, een dot creativiteit en scheut verbeelding zijn de noodzakelijke ingrediënten. Hoe maak je een slogan?
Strategie · 27. augustus 2019
Weten wat er op je afkomt en hoe je daar op kunt inspelen of anticiperen. Dat is kort gezegd wat issue management is. Het wordt ook wel verward met reputatiemanagement. Maar issues komen van buitenaf, je reputatie komt in het geding door 'iets' van binnenuit. Bijvoorbeeld omdat je niet voorbereid bent op beleid dat naar aanleiding van een issue is geformuleerd. Hoe laat je je niet verrassen?
Strategie · 12. juli 2019
In onze Brainstorm Focus werken we aan de kernboodschap, afstemming en overeenstemming en de communicatie van de boodschap. Centraal staat de vraag: hoe vertel je dit aan anderen?
Concept · 29. april 2019
Brochures zijn er in twee soorten: corporate brochures en product brochures. Ze maken onderdeel uit van het acquisitietraject en de buyer journey. Online werken ze prima voor je vindbaarheid (SEO).
Strategie · 09. april 2019
Communicatieadviseurs vragen tegenwoordig wel uit, maar niet door. Ze hebben teveel de neiging om mee te gaan in het verhaal dat hun voorgeschoteld wordt. En dan heb je nauwelijks nog toegevoegde waarde.
Strategie · 19. december 2018
Verandering is communicatie. En communicatie bij verandering begint met het verhaal van de leider. Liefst een persoonlijk verhaal over zijn/haar motivatie voor de verandering. Vervolgens deel je binnen die 'raamvertelling' en per fase de motiverende en inspirerende verhalen van je eigen mensen. Zo wakker je het vuurtje van de verandering aan.
Strategie · 22. november 2018
Nestgeur is het belangrijkste van de Corporate Story. Je wilt herkenbaar zijn. Authentiek. Onderscheidend. Daarom: een corporate story schrijf je niet, maar laat zich schrijven. Het is een kwestie van ont-wikkelen. Hoe maak je een corporate story?
Strategie · 15. november 2018
Hoe betrek je als bestuur of leiding op het juiste moment medewerkers bij het veranderingsproces? Wat is dat juiste moment?

Meer weergeven