· 

Online brochure maken

Brochures heb je in twee soorten: productbrochures en corporate brochures. Een productbrochure vertelt ook altijd iets over het bedrijf achter het product. Een corporate brochure vertelt ook altijd iets over de producten van het bedrijf. Wij maken brochures als micro-websites met een uitstekende vindbaarheid en deelbaarheid. Zo doen je brochures hun werk terwijl jij aan het werk bent. Hoe maak je een brochure?

Corporate brochure maken
Corporate brochure voor de Hoge Raad der Nederlanden
online brochure maken
Online brochure People Due Dilligence voor TheLeadershipAdvisory
Online brochure maken
Online brochure leiderschap in de zorg voor TheLeadershipAdvisory
Online brochure maken
Online brochure Onboarding voor TheLeadershipAdvisory

Je brochure vertelt iets over je organisatie en over je product. Doel van de brochure is bijna altijd verkoop, informeren of exposure. De corporate brochure informeert vooral over de organisatie (corporate story) en de productbrochure richt zich meer op de informatie over of verkoop van het product of de dienst (product story). Je probeert zoveel mogelijk de essentie van de organisatie of het product te raken. Kijk voor de manier waarop je dat doet op Hoe schrijf je een wervende tekst; 12 tips

ONLINE VINDBAARHEID

Er zijn nog altijd bedrijven die hun brochures in PDF-format versturen. Dat is met X-MB bijzonder klantonvriendelijk en bovendien out-dated. Jaren toen. Niemand ontvangt graag zware bestanden en niemand opent graag een groot bestand, al was het maar vanwege virusgevaar. Dan is een online-variant veel klantvriendelijker. Zeker als die goed vindbaar is en makkelijk deelbaar. En omdat bedrijven vaak meerdere producten of diensten hebben, kun je alle brochures naar elkaar laten verwijzen voor upselling en cross-selling. En omdat ze allemaal ook naar je website verwijzen, schiet je vindbaarheid omhoog. 

voordelen van ons online format

  • Uitstekende SEO. Onze brochures worden door Google goed gevonden. 
  • Door brochures naar elkaar en naar de website te laten verwijzen, schiet de vindbaarheid omhoog.
  • Responsive design, dus goed leesbaar op mobiel, tablet en desktop.
  • Gemakkelijk te embedden in je website.
  • Met een leadgate verzamel je emailadressen.
  • Gemakkelijk deelbaar via email en Linkedin. 
  • Makkelijk om video's, audio-bestanden, PDF's, whitepapers of ebooks te embedden. 
  • Met interactieve contactkaart.
  • Professionele en eigentijdse vormgeving.
  • Uiteraard maken wij je brochure op in je huisstijl. 

KLANTENVERHALEN

Wat kun je zoal allemaal opnemen in je brochure? Behalve informatie over je organisatie en het product kun je uiteraard ook klantverhalen of testimonials opnemen. Klanten laten zich namelijk het liefst door klanten overtuigen. Dat kan ook in een paar mooie quotes, zoals in de brochures hiernaast die we maken voor TheLeadershipAdvisory. Daarnaast kun je iets vertellen over de mensen achter de organisatie of achter het product. En uiteraard werk je in je online brochures met links. Dat is goed voor de vindbaarheid. Vergeet ook de verschillende contactmogelijkheden niet.

Bereik

En dan: wat doe je zelf met je online brochure? Hoe promoot je dat? Zoals gezegd zijn onze micro-websites heel makkelijk te delen, te downloaden, te printen en te embedden op je website en op je Linkedin-profiel. Met een leadgate kun je emailadressen verzamelen voor je inbound marketing. De brochures die je hiernaast ziet, zijn allemaal micro-websites. Delen op Linkedin kan heel gemakkelijk. Het mooie is dat de brochure ook door anderen heel makkelijk te delen is. Zo doen je brochures het werk terwijl jij aan het werk bent. Mooi toch?

Bob Duynstee is een ervaren communicatieadviseur en copywriter

EEN KENNISMAKINGSGESPREK VIA TEAMS OF ZOOM IS KOSTELOOS EN VRIJBLIJVEND

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

verder lezen?


Reactie schrijven

Commentaren: 0