Brochure maken

Brochures heb je in twee soorten: productbrochures en corporate brochures. Een productbrochure vertelt ook altijd iets over het bedrijf achter het product. Een corporate brochure vertelt ook altijd iets over de producten van het bedrijf.

verkooptraject

Een brochure is met name een geschikt middel voor vertegenwoordigers of professionals in acquisitietrajecten. Je vertelt iets over je organisatie en over je product. Dat kun je dan illustreren aan de hand van een brochure met daarin ook het beeldmateriaal dat het product of de organisatie laat zien. Dat helpt klanten bij hun aankooporiëntatie. Zie buyer journey. Ok, het product of de dienst moet er toe doen. Het gaat niet om FMCG, maar om high awareness producten en diensten. En ja, die zitten vaak in de b2b hoek. 

online vindbaarheid

Uiteraard is het heel eenvoudig om van een gedrukte brochure ook een online variant te maken. Online brochures zijn goed voor je vindbaarheid (SEO). Bovendien kunnen potentiële klanten zich op die brochures oriënteren en zo een lead of zelfs meteen een klant worden. 

Klantenverhalen

Wat kun je zoal allemaal opnemen in je brochure? Behalve informatie over je organisatie en het product kun je uiteraard ook klantverhalen of testimonials opnemen. Klanten laten zich namelijk het liefst door klanten overtuigen. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0