· 

Online brochure maken

Brochures heb je in twee soorten: productbrochures en corporate brochures. Een productbrochure vertelt ook altijd iets over het bedrijf achter het product. Een corporate brochure vertelt ook altijd iets over de producten van het bedrijf. Wij maken brochures als micro-websites. Hoe maak je een brochure?

brochure maken
Wij hebben voor een hele reeks aan organisaties corporate en product brochures gemaakt.
online brochure maken
Online brochure People Due Dilligence voor TheLeadershipAdvisory
Online brochure maken
Online brochure leiderschap in de zorg voor TheLeadershipAdvisory
Online brochure maken
Online brochure Onboarding voor TheLeadershipAdvisory
Online brochure maken
Brochure over loopbaanontwikkeling voor TheLeadershipAdvisory
Online brochure maken
Online brochure over de leiderschapstrail voor TheLeadershipAdvisory

Je brochure vertelt iets over je organisatie en over je product. Doel van de brochure is bijna altijd verkopen of informeren. De corporate brochure informeert vooral over de organisatie (corporate story) en de productbrochure richt zich meer op de verkoop van het product of de dienst (product story). Je probeert zoveel mogelijk de essentie van de organisatie of het product te raken. Een brochure is een aanleiding om in actie te komen. Tenminste... zo zou het moeten. 

ONLINE VINDBAARHEID

Er zijn nog altijd bedrijven die hun brochures in PDF-format versturen. Dat is met X-MB bijzonder klantonvriendelijk en bovendien out-dated. Jaren toen. Niemand opent graag een groot bestand, al was het maar vanwege virusgevaar. 

voordelen van onze micro-websites

  • Uitstekende SEO. Onze brochures worden door Google goed gevonden. 
  • Responsive design, dus goed leesbaar op mobiel, tablet en desktop.
  • Gemakkelijk te embedden in je website.
  • Met een leadgate verzamel je emailadressen.
  • Gemakkelijk deelbaar via email en Linkedin. 
  • Makkelijk om video's, audio-bestanden, PDF's, whitepapers of ebooks te embedden. 
  • Met interactieve contactkaart.
  • Professionele en eigentijdse vormgeving.
  • Uiteraard maken wij je brochure op in je huisstijl. 

KLANTENVERHALEN

Wat kun je zoal allemaal opnemen in je brochure? Behalve informatie over je organisatie en het product kun je uiteraard ook klantverhalen of testimonials opnemen. Klanten laten zich namelijk het liefst door klanten overtuigen. Dat kan ook in een paar mooie quotes, zoals in de brochures hiernaast die we maken voor TheLeadershipAdvisory. Daarnaast kun je iets vertellen over de mensen achter de organisatie of achter het product. En uiteraard werk je in je online brochures met links. Dat is goed voor de vindbaarheid. Vergeet ook de verschillende contactmogelijkheden niet.

Redactie en opmaak

Nodeloos te melden dat een brochure je visitekaartje is. Kijk goed naar de lay-out (rustig en uitnodigend) en naar de teksten (kort en to the point) en plaats toepasselijke foto's in hoge resolutie. Verdeel de informatie in overzichtelijke blokken. Werk met korte teksten die to-the-point zijn. 

call-to-action

Zorg voor een duidelijke call-to-action. Spoor de lezer aan tot actie: kan hij iets bestellen, zich aanmelden, informatie aanvragen, contact opnemen, naar de website gaan? 

Bereik

En dan: wat doe je zelf met je online brochure? Hoe promoot je dat? Zoals gezegd zijn onze micro-websites heel makkelijk te delen, te downloaden, te printen en te embedden op je website en op je Linkedin-profiel. Met een leadgate kun je emailadressen verzamelen voor je inbound marketing. De brochures die je hiernaast ziet, zijn allemaal micro-websites. Delen op Linkedin kan heel gemakkelijk. Het mooie is dat de brochure ook door anderen heel makkelijk te delen is. Hoe mooi kan het zijn? 


wil je ook een online brochure laten maken?

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Reactie schrijven

Commentaren: 0