C O R P O R A T E S T O R Y T E L L I N G
UNDER CONSTRUCTION
1001 staat voor verhalend vermogen. De naam is ontleend aan de verhalen van duizend-en-één-nacht. Voor ons is daarin de essentie dat Sheherazade met verhalen de cultuur aan het Perzische hof transformeert. Echte verandering is volgens ons alleen mogelijk als je de communicatie op een verhaalkundige manier benadert. Vandaar ook ons motto: Wat je niet kunt vertellen, kun je ook nooit bereiken.
Wat doen we?
Met onze verhaalkundige benadering van communicatie:
Ontwikkelen we narratives-of-change en storylines die de cultuur en het leiderschap versterken;
Helpen wij organisaties bij het ont-dekken en ont-wikkelen van hun verander-verhaal;
Versterken we de merkidentiteit;
Helpen we de boodschap krachtiger over te brengen;
Delen we onze kennis in masterclasses, workshops, webinars en trainingen.
Oprichter Bob over Bob
Voor mij is de rode draad verandering. Meer specifiek: het menselijk streven in de sociale, economische en maatschappelijke context van een organisatie. Ik ben benieuwd naar het antwoord op de vraag hoe je van A naar B komt en wat B dan precies is -als je al weet wat A is.
Na mijn studie (rechten; UvA) ben ik tien jaar actief geweest in de landelijke journalistiek. Van daaruit maakte ik de overstap naar de bedrijfsjournalistiek. Na de opleiding Senior Communicatieadviseur (C; SRM) leerde ik meer strategisch naar de communicatie in en van organisaties te kijken. Ondertussen maakte ik magazines en jubileumboeken, hielp ik consultants met hun presentaties, bestuursvoorzitters met hun speeches, organisaties met hun position papers en evalueerde ik ruimtelijke en sociale projecten in het perspectief van organisatieontwikkeling. Daarmee werd mijn werk wel heel breed. Wat dééd ik nou eigenlijk.
Eén ding wist ik zeker: alles wat ik deed, had op een of andere manier met een verhaal te maken. Maar hoe zat dat dan precies met de rol van verhalen in organisaties? Daarop ben ik me vanaf 2012 gaan verdiepen in de wetenschappelijke kant van het fenomeen (corporate) storytelling en ontdekte ik de waarde van een verhaalkundige benadering van communicatie bij vraagstukken die te maken hebben met de reis van A naar B.