top of page

Narratief denken in organisaties

Lezing

In deze lezing laat ik zien hoe je organisaties en projecten kunt bekijken als verhalen; met personages, spanning, wendingen en betekenis. Je ontdekt waarom mensen liever luisteren naar verhalen dan naar feiten en hoe je dat kunt benutten in je communicatie.

​

Wat leer je?
– Waarom mensen reageren op betekenis in plaats van op logica
– Hoe je het narratief van je organisatie herkent én beïnvloedt
– Wat storytelling zichtbaar maakt dat in gewone communicatie verborgen blijft
– Hoe je bewuster kunt omgaan met wat verteld, verzwegen of gesuggereerd wordt

​

Voor wie?
Voor leiderschapsteams, veranderaars, HR-professionals en communicatieadviseurs die zicht willen krijgen op de koers, cultuur en dynamiek van hun organisatie.

​

Na afloop
– Zie je hoe verhalen functioneren in je eigen organisatie
– Kun je strategischer omgaan met narratieven in verandering en besluitvorming

​

Vorm
Lezing met ruimte voor interactie, Q&A of reflectie – afhankelijk van gelegenheid en publiek. 

Duur
Van 30  minuten tot 2 uur, afhankelijk van gelegenheid en wens
 

​​

bottom of page