
Journalistiek | Communicatie | Storytelling
Narratief denken in organisaties
Lezing
In deze lezing laat ik zien hoe je organisaties en projecten kunt bekijken als verhalen; met personages, spanning, wendingen en betekenis. Je ontdekt waarom mensen liever luisteren naar verhalen dan naar feiten en hoe je dat kunt benutten in je communicatie.
​
Wat leer je?
– Waarom mensen reageren op betekenis in plaats van op logica
– Hoe je het narratief van je organisatie herkent én beïnvloedt
– Wat storytelling zichtbaar maakt dat in gewone communicatie verborgen blijft
– Hoe je bewuster kunt omgaan met wat verteld, verzwegen of gesuggereerd wordt
​
Voor wie?
Voor leiderschapsteams, veranderaars, HR-professionals en communicatieadviseurs die zicht willen krijgen op de koers, cultuur en dynamiek van hun organisatie.
​
Na afloop
– Zie je hoe verhalen functioneren in je eigen organisatie
– Kun je strategischer omgaan met narratieven in verandering en besluitvorming
​
Vorm
Lezing met ruimte voor interactie, Q&A of reflectie – afhankelijk van gelegenheid en publiek.
Duur
Van 30 minuten tot 2 uur, afhankelijk van gelegenheid en wens
​​
-
Praktische info op aanvraag.
-
Bellen kan ook 06-54.222.976.
-
Bekijk mijn eigen expertise.