top of page
The drive to excellence; corporate story

Corporate Storytelling

The drive to excellence; corporate story

Opdrachtgever NRG Value


Vraag aan ons 'Kunnen jullie onze strategie vertalen in een corporate story?'


Toelichting

Een groep investeerders had 108 Esso tankstations overgenomen met de bedoeling om die te revitaliseren in een nieuwe formule.


NRG Value had een groep jonge, ambitieuze business-analisten en marketingmanagers om zich heen verzameld om de formule uit te werken.


De activiteiten misten een samenhangend en overtuigend verhaal naar investeerders (private equity), franchisenemers, medewerkers op tankstations en interne medewerkers: wat was precies de bedoeling? In welke film dachten stakeholders dat ze terecht gekomen waren?


Werkwijze

Door de perspectieven vanuit alle stakeholders, inclusief de investeerders en het management bij elkaar te brengen, verschijnt stapje voor stapje het verhaal dat uiteindelijk in twee brainstormsessies in elkaar is gezet, inclusief kernboodschappen richting stakeholders.


Resultaat

Coherent verhaal waarin alle stakeholders vertegenwoordigd waren, met een focus op het strategische belang van investeerders. Het venture-project werd twee jaar later met aanzienlijke winst voor de investeerders en initiatiefnemers doorverkocht.

bottom of page